TIK, projekty, tablety w nauczaniu angielskiego.

poniedziałek, 15 maja 2023

Scenariusz zajęć języka angielskiego kl. 5 SP Stryków. Projekt "Take it easy", program Erasmus+

 



Opracowanie sporządzono w ramach projektu „Take it easy”

(Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Noblistów Polskich w Strykowie),

realizowanego w ramach Programu Erasmus +

Akcja KA1 „Mobilność edukacyjna”,

współfinansowanego przez Unię Europejską.

NR UMOWY: 2021-1-PL01-KA122-SCH-000015711


Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metod aktywizujących uczniów, w tym narzędzi TIK i tabletów.

Klasa: V SP

Temat: Football is better than tennis, but ice hockey is the best- porównywanie.

Cele ogólne:

Uczeń:

·         zna i stosuje przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym,

 

·         opisuje i porównuje dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy z użyciem odpowiednich konstrukcji,

 

·         wyraża opinie na temat dyscyplin sportowych i sprzętu sportowego;

 

·          kształtuje kompetencje kluczowe (językowe, społeczne, informatyczne, umiejętność uczenia się).

Cele szczegółowe:

Uczeń:

·         stopniuje przymiotniki;

·         dopasowuje słownictwo do poszczególnych kategorii,

·         opisuje i porównuje dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy przedstawione na ilustracjach;

·         przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych;

  • przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim                         i odwrotnie;

·         poprawia błędy w zdaniach;

·         czyta tekst ze zrozumieniem i dopisuje poziom umiejętności sportowych do poszczególnych osób;

·         współpracuje w grupie.

Metody:

·         Komunikacyjna (The Communicative  Method)

·         Elementy The Total Physical Response (TPR)

 

Formy pracy:

·         praca całą klasą (lockstep);

·         praca w parach;

·         praca w grupach;

·         praca idywidualna.

 

Potrzebne materiały:

·         materiał audiowizualny;

·         notaka/ karta pracy samodzielnej;

·         karty pracy grupowej (ilustracje);

·         packi na muchy;

·         narzędzia TIK:

Ø  kody QR,

Ø  Kahoot,

Ø  LearningApps,

Ø  Classroom timer: https://www.online-stopwatch.com/classroom-timers/,

Ø  ClassTools- https://www.classtools.net/random-name-picker/index.php (koło fortuny- imiona),

Ø  Classscreen- https://www.classroomscreen.com/exitpoll.html (ocena lekcji);

·         podręcznik i zeszyt ćwiczeń ‘Brainy 5’;

·         zeszyt przedmiotowy;

·         tablica/ tablica interaktywna + oprogramowanie do podręcznika ‘Brainy 5’;

·         tablety/ smartphony;

·         słownik/ słownik on-line DIKI.

 

FAZA WSTĘPNA

1.      Czynności organizacyjne.

2.      Warm-up (Pytania na rozgrzewkę).

 

 

FAZA GŁÓWNA LEKCJI

1. Game-‘Fly-flap’- gra w packi na muchy. Uczniowie dzielą się na trzy grupy. Nauczyciel zapisuje na tablicy trzy kategorie: Sports, Equipment, Adjectives (słownictwo to pojawiło się na wcześniejszych lekcjach)- Załącznik 1.  Uczniowie stoją w rzędach zgodnie                                     z podziałem na grupy. Nauczyciel mówi wyrazy związane z dyscyplinami sportowymi, sprzętem sportowym oraz przymiotnikami opisującymi sporty. Zadaniem uczniów jest uderzyć packą w odpowiednią kategorię; punkt zdobywa ta drużyna, która jako pierwsza uderzy we właściwy obrazek.

*Podział na grupy: Puzzle. Każdy uczeń losuje jeden fragment obrazka. Następnie uczniowie dobierają się w grupy tak, aby z wylosowanych elementów stworzyć cały obrazek (obrazki związane są z dyscyplinami sportowymi).

2. Na tablicy zostawiam tylko kategorię ADJECTIVES, a następnie pytam uczniów:

·         Do czego służą przymiotniki i jaką pełnią funkcję w zdaniu?

·         Co lub kogo możemy ze sobą porównać?

·         Jak myślicie- czym będziemy się dziś zajmowali na lekcji?

3.Zapisanie tematu lekcji na tablicy: Football is better than tennis, but ice hockey is the best- porównywanie.

4.Zadaję uczniom kolejne pytanie: Jak myślicie jakie umiejętności/wiedzę zdobędziecie po dzisiejszej lekcji?

NCBZU

Ø  utrwalicie stopniowanie przymiotników;                                                    

Ø  będziecie potrafili porównać ze sobą ludzi, rzeczy, zjawiska, miejsca przy pomocy odpowiednich struktur gramatycznych (as…as… , … than, …of all).

5.Quiz interaktywny- Kahoot! (gra w parach na tablecie lub smartfonie). Utrwalenie wiadomości na temat stopniowania przymiotników, w tym wyjątków (wiedza z poprzedniej lekcji): What do you remember about adjectives?

https://play.kahoot.it/v2/lobby?quizId=078755aa-f703-4f43-abe0-49bfeb03f823

6.Rozdaję uczniom notatki- Załącznik 2. Tę samą notatkę wyświetlam na tablicy interaktywnej i wspólnie z uczniami omawiam konstrukcje służące do porównywania osób, rzeczy, zjawisk itp. (Konstrukcja: as…as, …. than, …of all.)

Następnie uczniowie samodzielnie uzupełniają notatkę, wykorzystując wprowadzone konstrukcje. Ich zadaniem jest uzupełnienie zdań zgodnie z ilustracjami. Po wykonaniu zadania uczniowie wymieniają się notatkami z kolegą/koleżanką z ławki (ocena koleżeńska). Nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej poprawne odpowiedzi, a następnie omawia je z uczniami na forum klasy.

7.Podział uczniów na trzy grupy i wybór lidera.

Podział uczniów na grupy z wykorzystaniem aplikacji: ClassTools- https://www.classtools.net/random-name-picker/index.php (koło fortuny- imiona).

Nauczyciel wspólnie z uczniami przypomina zadania lidera grupy:

·         lider kieruje pracą grupy, organizuje ją, ale jej nie dominuje, nie narzuca swoich poglądów/ swojego zdania,

·         dba, aby każdy z członków grupy mógł się wypowiedzieć, ustala, kto w danej chwili może zabrać głos;

·         dba o to, aby wszyscy pracowali oraz brali aktywny udział w rozwiązywaniu zadania,

·         czuwa na tym, aby grupa pracowała nad zadanym tematem, a nie poświęcała uwagę kwestiom pobocznym, nieistotnym dla osiągnięcia celu.

8. Uczniowie w grupach porównują sportowców lub sporty, wykorzystując podane przymiotniki oraz konstrukcje porównawcze poznane na lekcji (6 zdań)- Załacznik 3.

Na wykonanie zadania uczniowie mają 6 min.  Classroom timer:    https://www.online-stopwatch.com/classroom-timers/,

9.      Po upływie wyznaczonego czasu nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej obrazki poszczególnych grup, a następnie prosi o odczytanie stworzonych zdań. Prezentacja na forum klasy.

FAZA PODSUMOWUJĄCA

1.Podsumowanie. Pytam uczniów, czego się dziś nauczyli i w jakich sytuacjach będą mogli wykorzystać wiedzę i umiejętności, które zdobyli na zajęciach?

Feedback: głosowanie on-line: Czy po dzisiejszej lekcji potrafisz porównać ze sobą sporty, ludzi, rzeczy, miejsca?

Uczniowie klikają na wybrane przez siebie buźki: https://www.classroomscreen.com/exitpoll.html - (poll)

2. Praca domowa: kody QR- prezentacja, gra w aplikacji LearningApps: Milionerzy, 2 ćwiczenia na logiczne myślenie (gradacja pracy domowej **/***).

3.Podsumowanie aktywności.  

4.Pożegnanie.                     

Poniżej załączniki.

The black helmet is as big as the  red helmet.

The blue flippers are bigger than the red flippers.

The green flippers are the biggest of all.

 

1.The red helmet isn’t as............................as the black helmet. (good)

2.The red helmet is ..........................than the yellow helmet. (expensive)

3.The black helmet is................................... of all. (good)

 

Homework:

                          1.  Watch it!                                       


2Play it!





                                                                      Załącznik  FLY-FLAP:

1. TRACKSUIT

2. SMALL

3. EASY

4. FLIPPERS

5. DODGE BALL

6. DANGEROUS

7. WETSUIT

8. NICE

9. ICE-SKATES

10. CHEAP

11.BORING

12. HELMET

13. EXPENSIVE

14. CHEAP

15. FOOTBALL BOOTS

16. DIFFICULT

17. SAFE

18. GOOD

19. SHORT

20. POPULAR





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz