Rezultaty
projektu "Krok do przodu” (2016-2018)
Jednym z najważniejszych rezultatów projektu było wzbogacenie
oferty edukacyjnej szkoły. Na szeroką skalę wykorzystywaliśmy narzędzia i
aplikacje cyfrowe. Prowadziliśmy szereg działań, wykorzystując metodę TBL (Task
Based Learning), PBL (Project Based Learning) i CLIL (Content and Language Integrated
Learning).
Na zajęciach fizyki wprowadzano nomenklaturę w języku
angielskim, m.in. tworząc wystawę plakatów i prac przestrzennych z angielskimi
nazwami i opisem planet Układu Słonecznego w ramach interdyscyplinarnego
projektu „Nasz Układ Słoneczny- Our Solar System”.
Na lekcjach języka angielskiego i kółku zainteresowań
"Anglomaniak" uczniowie poznali nowe treści na temat kultury,
historii, geografii, kuchni, tradycji i obyczajów Malty i Wielkiej Brytanii.
Wdrożony został projekt edukacyjny z wykorzystaniem
nowoczesnych narzędzi z zakresu TIK „Czy warto odwiedzić Wielką Brytanię?”.
Na zajęciach j. niemieckiego uczniowie poznali nowe treści na
temat kultury, historii, geografii, kuchni, tradycji i obyczajów Niemiec,
Austrii, Szwajcarii i Lichtensteinu.
W trakcie trwania projektu zaproponowano uczniom udział w
kilku innowacyjnych konkursach językowo-cyfrowych: konkurs on-line w narzędziu
cyfrowym Tricider na logo projektu „Krok do przodu”, Szkolny Konkurs Języka
Angielskiego „We love Sport”, Konkurs on-line w narzędziu cyfrowym addpoll na szkolne
logo projektu eTwinning: „Peace & Freedom”, Konkurs on-line w narzędziu
cyfrowym addpoll na międzynarodowe logo projektu eTwinning „Peace &
Freedom”, Konkurs „VALENTINE’S DAY WITH TABLETS” z wykorzystaniem tabletów i
aplikacji cyfrowych, Konkurs „4 COUNTRIES 4U” z wykorzystaniem tabletów i aplikacji
cyfrowych, ogólnopolski konkurs Memory Master (3 edycje), Konkurs wiedzy o krajach
niemieckojęzycznych – D-A-CH-L-Reise".
W ramach projektu na zajęcia języka angielskiego z elementami
TIK, anglistki i uczniowie stworzyli:
18 gier w LearningApps (np. Adverbs, Past tenses: expressions,
Holiday with Peppa, Modal verbs, Quiz Wiedzy o Wielkiej Brytanii, Idioms and
sayings about food, Sports, Notions & Functions, The weather),
95 quizów w Kahoot, 6 prezentacji w Prezi (np. Polish Easter
dishes, Famous Poles, ZS no1 in Stryków, Strona bierna), prezentację w Power
Point (Liverpool), 2 filmy na YouTube (Our town Stryków, Hobbies), 1 lekcję na
tablicy on-line Padlet „Valentine’s Day Escape Room”, 4 filmy w MovieMaker
zamieszczone na Vimeo, wiele quizów na słownictwo w Quizlet: np. Valentine's
Day Contest, Jobs, Character adjectives, Films, itd., 3 gry w Socrative, 2 gry
w Classroom Tools, 8 quizów w Quizizz, 3 prezentacje w Powtoon, 2 prezentacje w
emaze i wiele innych.
Kolejnym ważnym rezultatem projektu było współtworzenie
międzynarodowego obozu „Otworzyć Głowę” Euroweek, w którym uczestniczyła
młodzież z naszej szkoły i innych szkół z Polski.
Udział w projekcie podniósł europejski wymiar naszej szkoły. W
czasie mobilności nawiązano liczne kontakty międzynarodowe, m.in. ze szkołami w
Niemczech i Estonii, co zaowocowało współpracą nad nowym projektem.
Nawiązane kontakty umożliwiły rozpoczęcie nowego projektu
edukacyjnego na platformie eTwinning „Peace & Freedom”.
Zdobytymi na kursach wiedzą
i umiejętnościami, uczestnicy projektu dzielili się chętnie i w różnorodnej formie:
lekcje koleżeńskie, publikacje na portalach edukacyjnych „issuu”,
"joomag" i na blogu edukacyjnym, szkolenia rady pedagogicznej z
naszej szkoły i szkół ościennych, zamieszczenie w bibliotece szkolnej publikacji
pedagogicznych w zbiorach: "Bank Ćwiczeń" i „Z naszych doświadczeń”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz