TIK, projekty, tablety w nauczaniu angielskiego.

czwartek, 21 czerwca 2018

Rezultaty projektu "Krok do przodu"


Rezultaty projektu "Krok do przodu” (2016-2018)
Jednym z najważniejszych rezultatów projektu było wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły. Na szeroką skalę wykorzystywaliśmy narzędzia i aplikacje cyfrowe. Prowadziliśmy szereg działań, wykorzystując metodę TBL (Task Based Learning), PBL (Project Based Learning) i CLIL (Content and Language Integrated Learning).
Na zajęciach fizyki wprowadzano nomenklaturę w języku angielskim, m.in. tworząc wystawę plakatów i prac przestrzennych z angielskimi nazwami i opisem planet Układu Słonecznego w ramach interdyscyplinarnego projektu „Nasz Układ Słoneczny- Our Solar System”.
Na lekcjach języka angielskiego i kółku zainteresowań "Anglomaniak" uczniowie poznali nowe treści na temat kultury, historii, geografii, kuchni, tradycji i obyczajów Malty i Wielkiej Brytanii.
Wdrożony został projekt edukacyjny z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi z zakresu TIK „Czy warto odwiedzić Wielką Brytanię?”.
Na zajęciach j. niemieckiego uczniowie poznali nowe treści na temat kultury, historii, geografii, kuchni, tradycji i obyczajów Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Lichtensteinu.
W trakcie trwania projektu zaproponowano uczniom udział w kilku innowacyjnych konkursach językowo-cyfrowych: konkurs on-line w narzędziu cyfrowym Tricider na logo projektu „Krok do przodu”, Szkolny Konkurs Języka Angielskiego „We love Sport”, Konkurs on-line w narzędziu cyfrowym addpoll na szkolne logo projektu eTwinning: „Peace & Freedom”, Konkurs on-line w narzędziu cyfrowym addpoll na międzynarodowe logo projektu eTwinning „Peace & Freedom”, Konkurs „VALENTINE’S DAY WITH TABLETS” z wykorzystaniem tabletów i aplikacji cyfrowych, Konkurs „4 COUNTRIES 4U” z wykorzystaniem tabletów i aplikacji cyfrowych, ogólnopolski konkurs Memory Master (3 edycje), Konkurs wiedzy o krajach niemieckojęzycznych – D-A-CH-L-Reise".
W ramach projektu na zajęcia języka angielskiego z elementami TIK, anglistki i uczniowie stworzyli:
18 gier w LearningApps (np. Adverbs, Past tenses: expressions, Holiday with Peppa, Modal verbs, Quiz Wiedzy o Wielkiej Brytanii, Idioms and sayings about food, Sports, Notions & Functions, The weather),
95 quizów w Kahoot, 6 prezentacji w Prezi (np. Polish Easter dishes, Famous Poles, ZS no1 in Stryków, Strona bierna), prezentację w Power Point (Liverpool), 2 filmy na YouTube (Our town Stryków, Hobbies), 1 lekcję na tablicy on-line Padlet „Valentine’s Day Escape Room”, 4 filmy w MovieMaker zamieszczone na Vimeo, wiele quizów na słownictwo w Quizlet: np. Valentine's Day Contest, Jobs, Character adjectives, Films, itd., 3 gry w Socrative, 2 gry w Classroom Tools, 8 quizów w Quizizz, 3 prezentacje w Powtoon, 2 prezentacje w emaze i wiele innych.
Kolejnym ważnym rezultatem projektu było współtworzenie międzynarodowego obozu „Otworzyć Głowę” Euroweek, w którym uczestniczyła młodzież z naszej szkoły i innych szkół z Polski.
Udział w projekcie podniósł europejski wymiar naszej szkoły. W czasie mobilności nawiązano liczne kontakty międzynarodowe, m.in. ze szkołami w Niemczech i Estonii, co zaowocowało współpracą nad nowym projektem.
Nawiązane kontakty umożliwiły rozpoczęcie nowego projektu edukacyjnego na platformie eTwinning „Peace & Freedom”.
Zdobytymi na kursach wiedzą i umiejętnościami, uczestnicy projektu dzielili się chętnie i w różnorodnej formie: lekcje koleżeńskie, publikacje na portalach edukacyjnych „issuu”, "joomag" i na blogu edukacyjnym, szkolenia rady pedagogicznej z naszej szkoły i szkół ościennych, zamieszczenie w bibliotece szkolnej publikacji pedagogicznych w zbiorach: "Bank Ćwiczeń" i „Z naszych doświadczeń”. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz