Przypomniało mi się, że w lutym opracowałam lekcję na platformie Blendspace nt. Szekspira. Ponieważ nadal trwa Rok Szekspirowski, zamieszczam ten materiał- może ktoś skorzysta...
https://www.tes.com/lessons/hc5aelFgX4blEA/william-shakespeare
Dodam, że ideą lekcji odwróconej jest to, że uczniowie powinni przygotować się do lekcji w domu lub – jeśli nie mają dostępu do komputera i Internetu – w szkole. Ich zadaniem jest zapoznanie się z przygotowanymi wcześniej przez nauczyciela materiałami i wykonanie zadań, które nauczyciel zamieścił za materiałami teoretycznymi.
Rola nauczyciela to samodzielne opracowanie materiałów dydaktycznych (np. w formie nagrania krótkiego wykładu czy prezentacji multimedialnej) lub wskazanie odpowiednich zasobów dostępnych w Internecie (np. fragmentu audycji radiowej, filmu z YouTube lub tekstu źródłowego). Można oczywiście wykorzystać gotowe zasoby internetowe, których spektrum jest niewyczerpane.
Dzięki temu na zajęciach szkolnych nauczyciel nie musi już wygłaszać wykładu ani podawać podstawowych wiadomości i może skupić się na tym, aby ułatwić uczniom przyswojenie wiadomości i zastosowanie ich w praktyce.
Jednak ważne jest to, by wszyscy uczniowie podeszli do zadania przykładnie, gdyż Ci, którzy nie zapoznają się z materiałami, mogą zaburzyć tok tak przygotowanej lekcji i zwyczajnie się na niej nie odnajdą.
Dodatkową zaletą lekcji odwróconej jest fakt, że zasoby stworzone przez nauczyciela są niezwykle przydatne dla uczniów nieobecnych na zajęciach. Wystarczy udostępnić wirtualną lekcję na platformie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz